Service en liftonderhoud
Naast de verkoop van liften, bieden wij ook het onderhoud van liften aan. We hebben verschillende onderhoudscontracten waar u voor kan kiezen.
Het voordeel van een lift van Aesy Liften is dat deze zeer onderhoudsvriendelijk zijn waardoor er niet zo vaak onderhoud nodig is als bij een traditionele lift. Een platformlift valt onder de Machinerichtlijn en daardoor is het hebben van een onderhoudscontract wettelijk verplicht. De eigenaar van de lift is hierbij altijd verantwoordelijk voor het goed functioneren van de lift en dus ook het faciliteren van het onderhoud van de lift. Controle hierop wordt uitgevoerd door de arbeidsinspectie.
Door uw lift goed te onderhouden waarborgt u de kwaliteit en veiligheid van uw lift. Daarnaast zorgt onderhoud voor een langere levensduur van uw huislift. Hoeveel onderhoud er voor uw lift nodig is, is afhankelijk van het aantal liftbewegingen dat uw lift gemiddeld maakt per dag.
Aesy Liften garandeert de kwaliteit van haar producten, mits deze op de juist manier onderhouden is. Standaard geldt er voor onze producten een fabrieksgarantie op draaiende en slijtage onderhevige onderdelen, tenzij er sprake is van oneigenlijk gebruik. Het niet of door derden laten uitvoeren van onderhoud of andere noodzakelijke werkzaamheden kan van invloed zijn op de garantie.
Liftonderhoud is afhankelijk van het aantal liftbewegingen per dag, minimaal 1 keer per jaar onderhoud is noodzakelijk. Iedere lift heeft zijn eigen omgeving, gebruikersfrequentie per dag en eigenschappen. Dit zorgt ervoor dat het onderhoud afgestemd moet worden op het gebruik van uw lift. Indien de lift meer gebruikt wordt zal er een ander advies liggen voor het aantal keer onderhoud om zo het behoud van een fijn werkende lift te garanderen en preventief het vervroegd vervangen van mechanische en elektronische onderdelen tegengaan. We hebben dan ook de keuze uit verschillende onderhoudscontracten.
Sinds 2018 is een Aesy lift standaard voorzien van een rittenteller, welke precies bijhoudt hoeveel liftbewegingen uw lift maakt. Onze monteurs kunnen deze middels een computer uitlezen en u precies vertellen hoeveel bewegingen u lift heeft gemaakt. Aan de hand hiervan kunnen wij u een passend advies geven voor het gewenste aantal onderhoudsbeurten per jaar. Vaak wordt onderschat hoeveel de lift gebruikt wordt en daarom de lift niet vaak genoeg onderhouden per jaar. Onze monteurs zullen tijdens iedere onderhoudsbeurt deze ritten uitlezen en indien nodig u het advies geven voor het aanpassen van uw onderhoudscontract. Het is altijd mogelijk uw contract tussentijds naar boven aan te passen.
Weten welk onderhoudscontract u nodig heeft?
Storingen kunnen 24 uur per dag, 7 dagen in de week gemeld worden aan onze centrale via 0316 246 246.
Meld u dan nu aan voor onze digitale nieuwsbrief!