Service en liftonderhoud

Het voordeel van een Aesy lift is dat deze zeer onderhoudsvriendelijk zijn waardoor er niet zo vaak onderhoud nodig is als bij een traditionele lift. Een platformlift valt onder de Machinerichtlijn en daardoor is het hebben van een onderhoudscontract wettelijk verplicht. De eigenaar van de lift is hierbij altijd verantwoordelijk voor het goed functioneren van de lift en dus ook het faciliteren van het onderhoud van de lift. Controle hierop wordt uitgevoerd door de arbeidsinspectie.

Door uw lift goed te onderhouden waarborgt u de kwaliteit en veiligheid van uw lift. Daarnaast zorgt onderhoud voor een langere levensduur van uw huislift. Hoeveel onderhoud er voor uw lift nodig is, is afhankelijk van het aantal liftbewegingen dat uw lift gemiddeld maakt per dag.

Goed onderhoud verlengt de levensduur van uw lift en vermindert de slijtage van de onderdelen met maar liefst 60%.

Aesy Liften garandeert de kwaliteit van haar producten, mits deze op de juist manier onderhouden is. Standaard geldt er voor onze producten een fabrieksgarantie op draaiende en slijtage onderhevige onderdelen, tenzij er sprake is van oneigenlijk gebruik. Het niet of door derden laten uitvoeren van onderhoud of andere noodzakelijke werkzaamheden kan van invloed zijn op de garantie.

Onderhoudscontracten

Liftonderhoud is afhankelijk van het aantal liftbewegingen per dag, minimaal 1 keer per jaar onderhoud is noodzakelijk. Iedere lift heeft zijn eigen omgeving, gebruikersfrequentie per dag en eigenschappen. Dit zorgt ervoor dat het onderhoud afgestemd moet worden op het gebruik van uw lift. Indien de lift meer gebruikt wordt zal er een ander advies liggen voor het aantal keer onderhoud om zo het behoud van een fijn werkende lift te garanderen en preventief het vervroegd vervangen van mechanische en elektronische onderdelen tegengaan. We hebben dan ook de keuze uit verschillende onderhoudscontracten.

Advies op maat nodig?
Sinds 2018 is een Aesy lift standaard voorzien van een rittenteller, welke precies bijhoudt hoeveel liftbewegingen uw lift maakt. Onze monteurs kunnen deze middels een computer uitlezen en u precies vertellen hoeveel bewegingen u lift heeft gemaakt. Aan de hand hiervan kunnen wij u een passend advies geven voor het gewenste aantal onderhoudsbeurten per jaar. Vaak wordt onderschat hoeveel de lift gebruikt wordt en daarom de lift niet vaak genoeg onderhouden per jaar. Onze monteurs zullen tijdens iedere onderhoudsbeurt deze ritten uitlezen en indien nodig u het advies geven voor het aanpassen van uw onderhoudscontract. Het is altijd mogelijk uw contract tussentijds naar boven aan te passen.

Bekijk onderhoudscontracten

Waarom onderhoud bij Aesy Liften?

Gespecialiseerde monteurs door het hele land beschikbaar

Aesy Liften onderscheidt zich van andere liftbedrijven in de markt door alles in eigen huis te doen. Van projectbegeleiding voor het plaatsen van de lift tot de service na oplevering. Onze service- en onderhoudsmonteurs worden intern opgeleid en zijn beschikbaar door het hele land. Zo is er dus altijd een monteur bij u in de buurt.

Aesy Liften is onderdeel van Cibes Lift Group ( producent van de liften) en de enige leverancier van Cibes producten in Nederland. Alle originele onderdelen zijn enkel via Aesy Liften te verkrijgen. Wanneer u de lift door een ander bedrijf laat onderhouden zullen zij de onderdelen via Aesy Liften moeten bestellen. Dit zou voor u zowel een langere levertijd als hogere kosten tot gevolg kunnen hebben. We er een alternatief onderdeel gebruikt wordt neemt de kans op slijtage en storingen toe, daarnaast neemt de levensduur van de lift af.

Goed onderhoud vraagt vakmanschap. Een platformlift met spindelaandrijving vraagt specifieke kennis, kennis die wij in huis hebben. Al onze monteurs worden intern opgeleid en zijn gespecialiseerd in het monteren en onderhouden van Cibes producten. Zei hebben alle kennis in huis om zo de kwaliteit en veiligheid van uw lift waarborgen. Wij onderhouden uitsluitend onze eigen producten.

Storing melden?

Storingen kunnen 24 uur per dag, 7 dagen in de week gemeld worden aan onze centrale via 0316 246 246.

Wat houdt een onderhoudsbeurt in?

Het controleren op slijtage van onder andere de aandrijfmoer is van groot belang. Hiervoor gebruiken onze onderhoudsmonteurs vakkundig gereedschap. Ook de controle op de werking van het onderbrekingscontact en de smering van het spindelsysteem is hierbij een essentieel onderdeel van het onderhoud. Een combinatie van gebrekkig onderhoud, slechte smering en defecte detectiecontacten kan gevaarlijke situaties tot gevolg hebben. Wat wordt er zoal gedaan tijdens een onderhoudsbeurt?

  • Leveren en afvoeren van voorgeschreven smeer- en reinigingsmiddelen.
  • Controle algemene werking van de lift, zoals de werking van de drukknoppen, telefoon, scharnieren en deurcontacten en de verlichting.
  • Lift wordt uitgelezen, eventuele updates worden gedaan
  • Alle veiligheidsaspecten worden getest, zoals veiligheidsbalk en de noodstop
  • Algehele controle van de werking van het platform en daarbij worden de benodigde onderdelen voorzien van de juiste smering zoals bijvoorbeeld de geleiders en landingscontacten
  • Afstellen van de aandrijfunit, deurgrendels stiftcontacten en stopniveau van het platform
  • Uitvoeren van de alarm-, telefoon- en accutest ten behoeve van nooddaalsysteem
  • Schoonmaken van de lift, o.a. machineruimte en onder het platform(dit mag nooit zelf gedaan worden vanwege de veiligheid)

MEER INFORMATIE over ons onderhoud?

Jelmer STAAT VOOR U KLAAR!

 

BEL ONS

Persoonlijk advies

op zoek naar een lift voor uw situatie?

Wij geven u graag vrijblijvend persoonlijk advies.

bezoek onze showroom

BEL ONS