Blog Aesy liften digitaal op orde tijdens COVID-19 uitbraak
Aesy Liften

Digitalisering Aesy liften op orde tijdens COVID-19

23/04/2021

Wij, Aesy liften, zijn gespecialiseerd in ruimtebesparende liften. Wij bieden eenvoudig toegankelijkheid voor verschillende doelgroepen in verschillende gebouwen. De kans dat u dit van ons weet, is aanwezig. Hier zijn we trots op en daarom delen we deze informatie graag. Wat u mogelijk niet van ons weet, is dat we de afgelopen jaren flinke sprongen hebben gemaakt in digitalisering van onze werkwijzen en processen. Hierdoor werken we efficiënter, sneller en zijn we in staat onze klanten nog beter te bedienen.

Dagelijks installeren en verkopen wij een breed aanbod aan platformliften. Dit doen we met onze huislift, goederenlift, personenlift, cabinelift en bedlift of brancardlift. Wij doen dit in allerlei soorten panden, zoals woonhuizen, appartementen, winkels, cafés en restaurants, kantoorpanden, warehouses, scholen en zorginstellingen. Je kunt het zo gek niet bedenken en wij kunnen er bijna zeker een lift plaatsen. Dit komt doordat er geen liftput, machinekamer en dakopbouw nodig zijn voor onze ruimtebesparende liften.

De klant staat bij ons voorop

Onze liften zijn er in vele maatvoeringen en zijn flexibel toepasbaar. Hierdoor hebben wij dagelijks veelvuldig contact met architecten, aannemers en particuliere huizenbezitters. Wij vinden het belangrijk dat deze contacten soepel en snel verlopen. Door de optimalisering die wij hebben aangebracht in onze software lukt ons dat. Dit maakt dat wij meer tijd in het project en in het contact met de klant kunnen steken. Hierdoor zijn wij in staat optimale kwaliteit te leveren.

“Wat niet is veranderd, is dat de klant bij ons voorop blijft staan”, zegt Richard Obbes, commercieel adviseur bij Aesy liften. “Hoe blij wij ook zijn met de digitaliseringsslag die we hebben gemaakt, klantcontact is voor ons het meest belangrijk. Om die reden bel ik een offerteaanvraag altijd na, dan bespreken we de stukken door en kijken of we nog iets moeten aanvullen. Dit wordt door onze klanten gewaardeerd.”

digitalisering

Voorheen verliep een offerteproces lang niet zo handig. Voor de uitwisseling van bestanden werd gewerkt met USB-sticks en verzending per post. Iets later werd dit verzenden via We Transfer en Dropbox, maar ook deze werkwijze bracht uitdagingen met zich mee. Opslagruimte raakte een keer vol en uitzoeken welke bestanden de juiste waren, was soms een hele puzzel. Ieder bestand had een eigen opmaak en verschillende klanten betekent verschillende documentsoorten en werkwijzen. Met de software die we nu gebruiken hebben we alle essentiële bestanden goed gecategoriseerd en in eenzelfde lay-out. Dat werkt een stuk prettiger en scheelt veel tijd.

COVID-19

De sprong in digitalisering die we de afgelopen jaren bij Aesy liften hebben gemaakt, zorgt ervoor dat wij ons werk overal kunnen doen. Op kantoor, thuis, zelfs aan de andere kant van de wereld. Nu speelt alles zich online af. Hierdoor lijkt de tijd dat we alles per post verstuurden heel verder weg.

Toen vorig jaar COVID-19 uitbrak, was thuiswerken voor ons geen enkel probleem. Wij hadden alles netjes op orde en hoefden enkel onze computers te verplaatsen. Al die tijd hebben wij ons werk prima kunnen voortzetten en konden wij onze klanten goed blijven bedienen.

Interview

Collega Richard Obbes is over deze digitaliseringsslag geïnterviewd door een samenwerkingspartner van Aesy liften. Bovenstaande geeft een korte impressie van het interview. Wilt u het hele stuk lezen? Klik dan hier.

Wilt u weten hoe een ruimtebesparende lift in uw situatie kan passen? Neem hier contact met ons op. Wij denken graag met u mee.

Share
Persoonlijk advies

op zoek naar een lift voor uw situatie?

Wij geven u graag vrijblijvend persoonlijk advies.

Vrijblijvende offerte

BEL ONS